Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zondag 12 maart 2017

Vestje

Ik heb een leuk vestje dat ik vaak draag. Qua lengt precies goed. En qua uitstraling ook. Niet te netjes maar ook niet te casual. Ik draag het vaak voor werk en prive. En het is ook nog een eenvoudig patroon. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het patroon overgetekend. H ierbij mijn eerste proefversie.
Het is jammer dat de stof die ik heb gebruikt, eigenlijk niet te strijken is. De stof kan namelijk niet tegen de warmte van het strijkijzer. Dus daarom heb ik de naden niet goed kunnen persen. Waardoor de pasvorm minder mooi is. En daarnaast is de stof superstatisch. Hij blijft overal aanplakken. Erg onpraktisch. En dan te weten dat ik nog meer van deze stof gekocht hebt, omdat ik hem zo mooi vind.
Dus ondanks dat ik het vestje qua patroon goed gelukt is, is het qua stof niet echt geslaagd. Al zal ik het vestje wel dragen.

Geen opmerkingen: