Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zaterdag 22 oktober 2016

Leren tasje voor elektronica spullen J.(2)

Ik heb dit tasje gemaakt. Maar helaas hij viel niet in de smaak: hij was te groot. Dus vroeg J. of ik het tasje wilde uithalen. En of ik daarna het tasje minder hoog kon maken. Dat heb ik geprobeerd. En het resultaat is goedgekeurd. J. is er dit keer erg blij mee.
Wat heb ik aangepast.

  • Ik had eerst tussen de ritsen nog een stukje leer geplaatst. Hierdoor werd het tasje hoger. Dat leer moest ik er tussen uithalen. 
  • En omdat de ritsen precies om het tasje pasten, hoefde daar ook geen leer tussen. Maar dat werd niet mooi. Toen heb ik er met de hand, want met de naaimachine lukte het niet, een stukje leer overgezet.
  • De ritsen die ik gekocht had, waren ritsen voor een jas. Ik had me niet gerealiseerd dat dat dus verkeerde ritsen waren. Want J. wilde ritsen waarvan de runners vlakbij elkaar kunnen komen, en waarvan de rits dus open gaat als de runners uit elkaar gaan. Bij een jas gaat de rits open als de runners naar elkaar toe bewegen. Gelukkig dacht ik dat ik dit kon oplossen door de runners om te draaien. En dat werkte.

Geen opmerkingen: