Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zaterdag 11 juli 2015

Jurk op maat gemaakt

Op sancho vroeg een lid of er Sancho'ers geïnteresseerd waren in proef model naaien. Dat wilde ik wel. Dus maakte ze een patroon op maat voor mij. Ik heb het patroon eerst in een proefmodel gemaakt. En hij past bijna precies.Ik heb 2 dingen aangepast: de heupbreedte werd te laag te breed, dus die ik heb versmald,. Daarnaast was de rok veel te lang. Ik had nog nooit een loopsplit gemaakt. Dus die heb ik dankzij Sancho kunnen maken. En toen hoefde ik alleen nog de lengte aan te passen. Dat was niet zo slim, ik heb de loopsplit er bijna uit geknipt. Volgende keer in een mooier stofje en een ander soort materiaal! Nu is het linnen, volgende keer een iets dikker stofje en dan met stretch. Ik ben tevreden.


Geen opmerkingen: