Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

woensdag 29 juli 2020

Sportjasje

Ik wilde voor mezelf een sportjas naaien. Dit ging niet vanzelf. Het patroon heb ik gehaald uit sew your own active wear. Daar staat een grondpatroon in, dat je gaat aanpassen. Dat had ik allemaal gedaan. Ik heb mezelf aangeleerd om op patronen meteen de naad en de zoom toe te voegen. Alleen had ik dat hier nog niet gedaan. En heb ik het patroon overgetekend zonder naad en zoom. De motivatie ontbrak om er echt mee aan de slag te gaan. Gelukkig toch doorgezet. Toen de jas bijna klaar was, bleken de lijnen op het voorpand en bij de hals niet mooi door te lopen. Dus alles weer uitgehaald. En opnieuw genaaid. Nog niet perfect. Maar wel goed genoeg. En ik heb het jasje al gebruikt. En ik ben er blij mee.

Geen opmerkingen: