Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zaterdag 21 april 2018

Twee korte broeken voor F. en nicht

Mijn oudste dochter wilde best wel een rokje dragen of jurk. Maar dan wilde ze daar graag een broekje onder. Of ik zo'n broekje wilde naaien. Dat wilde ik wel.
Eerst op zoek naar een patroon. Dit patroon, Lula voldeed aan de wensen. Dus een stofje erbij gekocht. En toen het patroon overgenomen. Ik heb het broekje wel 5 cm verlengd en de zoom 3 cm breed gemaakt ipv 1 cm. Dat laatste vind ik mooier. En het eerste wilde mijn dochter graag. En toen gaan naaien. Het is een heel eenvoudig patroon. En je kunt het broekje nog varieren door de band enkel of dubbel te doen. Volgens mij een blijvertje.
En omdat ik stof over had voor nog zo'n broekje, heb ik hem nog een keer gemaakt voor mijn nicht.
En nu eindelijk een foto op model.

Geen opmerkingen: