Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

maandag 12 maart 2018

Drie t-shirts


Op de clubdag (2017) van Sancho was een ruilhoek ingericht. Al je lappen waar je niets meer mee deed en patronen mocht je daar neer leggen. En alle leden mochten die lappen en patronen weer mee naar huis nemen. Ik heb 3 lappen meegenomen en er t-shirts van gemaakt.

Een lap was te klein om er ook mouwen uit te krijgen. Dus heb ik voor de mouwen een nieuw grijs effen lapje gekocht. De mouwen en het halsboord zijn daarom van effen grijs gemaakt (patroon Antonella van Farbenmix).
De tweede lap was wel groot genoeg, alleen paste het achterpand er niet in een keer uit. En helaas was het tweede stuk alleen mogelijk in een andere richting. Op Sancho heb ik geleerd dat je fouten moet accentueren. En daarom heb ik tussen de twee lappen van het achterpand een biesje genaaid (patroon Antonella van Farbenmix).
De derde lap was precies groot genoeg om er een shirt met lange mouwen uit te halen (patroon plantain van Dear and Do).
Dus met deze 3 shirts is mijn lappen voorraad geslonken met 2 lappen (3 lappen genaaid en 1 lap gekocht).

Geen opmerkingen: