Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

maandag 11 september 2017

Karlotta jurk via Makerist

Voor mijn nicht heb ik een jurk gemaakt. Ze vond een tijd geleden dat ik een leuke jurk aan had.Toen ik aangaf dat ik die jurk zelf had gemaakt, vroeg ze of ik ook voor haar een jurk wilde maken. Natuurlijk. Ik heb dit patroon gebruikt.
Ze heeft natuurlijk een ander figuur dan ik. Net als ik, heeft ze boven een andere maat dan onder. Dus dat ik heb aangepast. Daarna bedacht ik me dat ze kleiner is. En dat dat dus ook aangepast moet worden. Dat had ik beter in een keer kunnen doen. Een les voor de volgende keer.
En ten slotte bleek dat ze brede schouders heeft. Die aanpassing heb ik ook nog doorgevoerd. Dus ik heb er veel van geleerd.
Ik heb eerst een proefjurk gemaakt. Die moest worden ingenomen. En nu is hij klaar. Op naar de echte jurk.

Geen opmerkingen: