Sancho

Sancho
De Vereniging op het gebied van zelf maak mode

Zoeken in deze blog

zaterdag 18 juni 2016

Pyjama voor J.

Mijn vriend wilde een pyjamabroek die hem wel paste. Dus dat leek me een goede klus voor mij. Ik had een knip met mannen patronen liggen en daar stond een joggingbroek in. Ook te gebruiken als pyjama, vond ik. Het moest wel van elastische stof worden gemaakt. Het patroon gepast op een broek met elastiek. Dat moest lukken. In de winkel werd aangegeven dat er vaak gekozen werd voor een katoenen broek. Dus ik overstag en kocht katoen.
Pas thuis bedacht ik me dat mijn patroon voor elastische stof was. Dus katoen was dan niet handig. Gelukkig had ik nog een herenpatroon, wel wat ouder, voor een katoenen pyjama broek. Hij was wat groter dan het andere patroon, dus te weinig stof. Gelukkig kon ik nog wat bijkopen.
De eerste proefversie was af. En mijn vriend paste er bijna 2 keer in. Dus ik heb het patroon heel vaak aangepast. Aan de zijpanden heb ik het patroon mooi laten doorlopen, alleen qu breedte is het niet zo mooi, maar ja,het paste perfect voor de aanpassingen.
Het uiteindelijk resultaat is dat de broek nu toch past. En daar ging het om!

Geen opmerkingen: